Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η αγάπη και η αλληλεγγύη δεν σταματάνε το καλοκαίρι.....Αγία Τριάδα Πετρούπολης- συσσίτιο 12 μήνες το χρόνο, 7 ημέρες την εβδομάδα


Ιερός Ναός Αγίας Τριάδος Πετρουπόλεως


ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΔΩ!!!!!!!

Αύγουστος, καιρός για αναζήτηση δροσιάς πλάι στην θάλασσα, καιρός για διαφυγή στο βουνό, καιρός για διακοπές. Ωστόσο οι ανάγκες των ανθρώπων που αφήνουμε πίσω μας συνεχίζονται εκκωφαντικές.
Άνεργοι, άποροι, μετανάστες, πρόσφυγες, άνθρωποι χτυπημένοι από την αγριάδα του καιρού, αναζητούν αποκούμπι εκεί όπου η αλληλεγγύη συνεχίζει να απλώνει χέρι βοηθείας 12 μήνες τον χρόνο, επτά ημέρες την εβδομάδα.
Μια τέτοια «γωνιά» αγάπης είναι και το φιλόπτωχο ταμείο του Ιερού Ναού Αγίας Τριάδας Πετρουπόλεως. Με 40 χρόνια ζωής, η δράση του Ιερού Ναού τοποθετεί τον άνθρωπο, τον κάθε άνθρωπο, ανεξαρτήτως χρώματος, φυλής, φύλου, θρησκείας ή εθνικότητας, στο κέντρο, βλέπει στο πρόσωπό του τον Χριστό και πράττει ενισχύοντας τους συνανθρώπους μας που αδυνατούν να τα βγάλουν πέρα σ’ ετούτες τις δύσκολες εποχές, με πρωτοποριακή ομολογουμένως ομαδοσυνεργατική οργάνωση, όπως ορίζει η μοναδική εντολή της Αγάπης.
Πριν τρία χρόνια έγραφαν για το Συσσίτιο της Πετρούπολης οι εφημερίδες:
[…] οι κυρίες του φιλοπτώχου στην Αγ. Τριάδα Πετρούπολης. «Τριάντα κυρίες δεν έφυγαν διακοπές. Με μια φωνή αποφάσισαν ότι δεν θα αφήσουν το συσσίτιο», λέει ο πατήρ Σπυρίδων, υπεύθυνος για το συσσίτιο. «Ε, όχι και ν’ αφήναμε το συσσίτιο για να κάνουμε διακοπές! Και τι θα απογίνουν οι άνθρωποι; Εμείς έχουμε σχέση με τους ανθρώπους μας, είμαστε 37  χρόνια φιλόπτωχο ταμείο. Εμείς ξέρουμε γιατί θυσιάζουμε το χρόνο μας», λέει η κ.Μαρία Βλαχοπούλου , μία από τις κυρίες του φιλοπτώχου. Η ίδια επιμένει ότι δεν ήταν οικονομικοί οι λόγοι για τους οποίους η ομάδα δεν πήγε διακοπές. «Το δικό μας συσσίτιο δεν αντέχει να πληρώσει μάγειρα. Στηρίζεται στη δική μας προσφορά. Κάθε μέρα, από τις 7 το πρωί μέχρι τη 1 το μεσημέρι, βρισκόμαστε επί ποδός!», λέει η ίδια.
Για τέταρτη συνεχή χρονιά οι κουζίνες του Ταμείου Ενοριακής Δράσης του Ι.Ν. Αγ. Τριάδος Πετρουπόλεως παραμένουν ανοιχτές και τον μήνα Αύγουστο.
Είναι σύνηθες πρόβλημα των φιλανθρωπικών συσσιτίων ότι δεν μπορούν να λειτουργήσουν πλήρως κατά τους θερινούς μήνες, αφού οι εργαζόμενοι σε αυτά προσφέρουν εθελοντικά τις υπηρεσίες τους και χρειάζονται ξεκούραση και θερινές διακοπές. Έτσι, στις περιόδους των διακοπών τα συσσίτια παύουν να προσφέρουν φαγητό και βοήθεια στους ωφελούμενους.
Στην Αγία Τριάδα Πετρουπόλεως, όμως, εδώ και δύο χρόνια εφαρμόζεται ένα σύστημα νέο, πρωτοποριακό, το σύστημα της αυτοδιαχείρισης, με αποτέλεσμα κατά τους θερινούς μήνες να  μπορεί να παραμένει ανοιχτό το συσσίτιο, προσφέροντας μάλιστα φαγητό και για τις 7 ημέρες της εβδομάδας. Περίπου 130 ενορίτες ανακουφίζονται από την δράση αυτή της ενορίας.
Το συσσίτιο καλύπτει την περιοχή της Άνω Πετρούπολης, ενώ σύμφωνα με τον πατέρα Σπυρίδωνα «το καλοκαίρι έρχονται κι από άλλες ενορίες της ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΙΚΗΣ, οι οποίες ορφανεύουν από μάγειρες και οι δομές των συσσιτίων τους κλείνουν».
Στηρίζουμε και μουσουλμάνους μετανάστες. Έχουμε αναλάβει την πλήρη στήριξη μιας οικογένειας από τη Συρία», λέει ο ίδιος και καταλήγει: «Πάνω από όλες τις θρησκείες είναι ο άνθρωπος».

Το συσσίτιο της Αγίας Τριάδας συνεχίζει και αυτό το Καλοκαίρι και χρειάζεται την βοήθειά μας. Το ελάχιστο που μπορούμε, το περίσσευμα της Αγάπης μας, θα αποτελέσει μεγάλη βοήθεια και ανακούφιση όχι μόνο για τους 130 καθημερινά σιτιζόμενους, αλλά και για όσους βρίσκουν αποκούμπι και βοήθεια στον Ιερό Ναό ο οποίος διατηρεί ένα από τα ελάχιστα συσσίτια που «δεν πάει διακοπές».  

Ι. Ν. Αγίας Τριάδας Πετρουπόλεως, Σουλίου 167
Εφημέριοι: Αρχιμανδρίτης Γερμανός Γκίκας (προϊστάμενος)
Πρεσβύτερος Σπυρίδων Αργύρης (πρόεδρος φιλοπτώχου)
Τηλέφωνο: 210 50 13 108
Email: agiatriadapetroupolis@yahoo.gr
Ιστοσελίδα ναού: http://agiatriadapetroupoleos.gr

Πηγή: http://ierosnaosagiastriadospetroupoleos.blogspot.gr/


Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αγιογραφώντας την Θεοτόκο - κείμενο της αγιογράφου Μαρίας Σκηνίτη

Ο εικονογραφικός τύπος της Θεοτόκου εικονίζεται στον χώρο της Εκκλησίας στο τέμπλο του Ναού και μέσα στο Ιερό σαν πλατυτέρα, μεσολαβήτρια ανάμεσα στους ανθρώπους και τον Χριστό. Όλοι οι εικονογραφικοί τύποι της Θεοτόκου είναι παραλλαγή της Πλατυτέρας και της Οδηγήτριας. Η παράδοση θέλει τον Απόστολο Λουκά να την ζωγραφίζει πρώτος. Το «σοβαρό και γλυκό εικόνισμα», όπως αποκαλεί ο Φώτης Κόντογλου την εικόνα Της, δεν έχει κανέναν εικαστικό χαρακτήρα. Το πρόσωπό Της λεπτό, με βλέμμα που χαρακτηρίζεται από χαρμολύπη, μακριά λεπτά φρύδια σε σκουροκόκκινη απόχρωση, λεπτή μύτη, μικρό στόμα και ο κεκρύφαλος, το μαντήλι δηλαδή, κρύβει τα μαλλιά της. Λαιμός μακρύς, λεπτά χέρια και μικρά αυτιά. Τα γεμάτα χαρμολύπη μάτια Της κοιτάζουν με αγάπη και εγκαρτέρηση, η λεπτή μύτη δείχνει ευθύτητα και αρχοντιά, τα λεπτά χείλη, εγκράτεια και σοβαρότητα. Τα καλυμμένα μαλλιά, σωφροσύνη και σεμνότητα. Το χρώμα του ρούχου Της, βαθύ κόκκινο. Τρία αστέρια που φέρει πάντα, ένα στο κεφάλι

Γενεές δεκατέσσερεις ή τι γυρεύουν μερικές πόρνες και μοιχαλίδες στην γενεαλογία του Ιησού;

Γιατί στο Ευαγγέλιο του Ματθαίου αναφέρονται ανάμεσα σε τόσους άνδρες και τέσσερεις προγόνισσες του Ιησού; Υπάρχει κάτι που «δεν πάει καλά» με εκείνες; Μήπως κάτι θέλει να μας πει ο Ευαγγελιστής και βεβαίως η Εκκλησία που επέλεξε να διαβάζεται αυτό το απόσπασμα μια Κυριακή πριν τα Χριστούγεννα; Την Κυριακή προ των Χριστουγέννων η Εκκλησία τιμά τους άγιους προπάτορες, την γενεαλογία του Χριστού. Από Αδάμ την διαβάζουμε στον Λουκά και από Αβραάμ στον Ματθαίο. Το Ευαγγέλιο του Λουκά ξεκινά από τον Ιωσήφ τον μνηστήρα της Μαρίας, αναφερόμενο στις γεννήσεις: «Καὶ αὐτὸς ἦν ὁ Ἰησοῦς ὡσεὶ ἐτῶν τριάκοντα ἀρχόμενος, ὤν, ὡς ἐνομίζετο, υἱὸς Ἰωσήφ, τοῦ Ἡλί» [1] και του του Ματθαίου από τον Αβραάμ: «Βίβλος γενέσεως Ἰησοῦ Χριστοῦ, υἱοῦ Δαυΐδ, υἱοῦ Ἀβραάμ». [2] Στόχος βεβαίως των Ευαγγελιστών, οι οποίοι πρώτα απευθύνουν τα κείμενά τους στις κοινότητες των εξ Ιουδαίων Χριστιανών, είναι να πείσουν ότι ο Ιησούς Χριστός είναι ο αναμενόμενος Μεσσίας και ότι στο πρόσωπό Του εκπληρώνονται οι προφητείες τη

Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος...

Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, ο ποιμένας των ποιμένων... Ο χρυσόλαλος, ο μελίρρυτος, ο αηδονόλαλος, ο πολυγραφότατος, ο ηδύφθογγος, ο μελιστάλαχτος, ο μελίφθογγος, ο ακάματος, ο διδακτικός, ο ερμηνευτής, ο Θεολόγος, ο Θεόσοφος, ο πολυεπίκαιρος, ο ευθύβολος, ο εύστοχος, ο ακριβής, ο ορθόφρων, ο παραινετικός, ο συγχωρητικός, ο εκκλησιαστικός, ο μυστηριακός, ο ευχαριστηριακός. Ο αγαπημένος άγιος… Δυο λόγια* για το ποιμαντικό έργο ετούτου του επιστήμονα της ιεροσύνης, ευγνωμοσύνης ένεκα… Ο ποιμαντικός βίος του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου από τις πηγές Η Βυζαντινή ιστορία και χρονογραφία παραθέτει πολλαπλές αναφορές στο ποιμαντικό έργο του Χρυσοστόμου. Χαρακτηριστικά, ο Θεοφάνης ο Ομολογητής γράφει: «Ιωάννης δε, ο μέγας διδάσκαλος, κατεφώτησεν ου μόνον την εκκλησίαν Κωνσταντινουπόλεως, αλλά και Θράκης και Ασίας και Πόντου, ώστε και προ της αγίας εν Χαλκηδόνι συνόδου των εκκλησιών τούτων ο Κωνσταντινουπόλεως ήρχεν.» [1] . Ο εκκλησιαστικός Ιωάννη