Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΣΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΟΛΟΓΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΚΑΔ. ΕΤΟΣ 2019-2020


ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ 

ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ
ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΟΛΟΓΙΑΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Κτήριο Θεολογικής Σχολής, ΠανεπιστημιόποληΕ.Κ.Π.Α., Άνω Ιλίσια, 15784, Αθήνα
Τηλ. 210-7275823, 210-7275847, Ιστοσελίδα: www.soctheol.uoa.gr
___________________________________________________________________________

Αθήνα, Πέμπτη21.11.2019

Το Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας της Θεολογικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών δημοσιεύει πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την εισαγωγή φοιτητών/τριών στα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.)του Τμήματος για το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020.
Τα Π.Μ.Σ. του Τμήματος καλύπτουν ένα ευρύτατο φάσμα εξειδίκευσης στις θεολογικές και θρησκειολογικές σπουδές, προσφέρονται με ιδιαίτερα προσιτό οικονομικό καθεστώς, ενώ απευθύνονται σε πλειάδα Ερευνητών, Κληρικών, Εκπαιδευτικών, Εργαζομένων στο Δημόσιο και Ιδιωτικό Τομέα, καθώς και σε Υπεύθυνους διαχείρισης μεταναστευτικών ροών, Πολιτισμικούς διαμεσολαβητές και Στελέχη Μ.Κ.Ο. με δραστηριοποίηση σε πρωτοβουλίες ανθρωπιστικής και κοινωνικής αλληλεγγύης.
Στο πλαίσιο της λειτουργίας των Π.Μ.Σ. του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας, συντελείται επίσης σημαντικό ερευνητικό έργο, το οποίο αποτυπώνεται κυρίως στα διεπιστημονικά συνέδρια, τα οποία διοργανώνονται με πρωτοβουλία του Τμήματος σε τακτά χρονικά διαστήματα στην Ελλάδα ή το Εξωτερικό, καθώς και σε επιστημονικές εκδόσεις και πολυμεσικές παραγωγές.Επιπρόσθετα, σημαντικές ευκαιρίες προσφέρουν τα ευρωπαϊκά προγράμματα ακαδημαϊκής κινητικότητας (ERASMIS+, CIVIS), στα οποία συμμετέχει ενεργά το Τμήμα και το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

1. Π.Μ.Σ. «ΠΗΓΕΣ, ΛΑΤΡΕΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΣ ΒΙΟΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ»

- Σύντομη περιγραφή: Το Π.Μ.Σ. με τίτλο «Πηγές, Λατρεία και Διαπολιτισμικός Βίος του Χριστιανισμού» προσεγγίζει ερευνητικά-επιστημονικά καίρια ζητήματα των πηγών, της λατρείας και του διαπολιτισμικού βίου του Χριστιανισμού. Η επιστημονική ανάγκη αυτή είναι ιδιαίτερα εμφανής στο πλαίσιο των πολυ-πολιτισμικών και πολυ-θρησκευτικών κοινωνιών της σύγχρονης εποχής.
- Εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας: Φ.Ε.Κ. 4317/28.09.2018, Τεύχ. Β΄
- Προκήρυξη (διαθέσιμη στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ με ΑΔΑ: ΩΝΠ646ΨΖ2Ν-ΤΩΨ
- Αίτηση: http://bit.do/e8bg7
- Κανονισμός Λειτουργίας, πρόγραμμα και περιεχόμενο μαθημάτων:  
- Ειδικεύσεις:
(α) Βίβλος και Διαπολιτισμικός Βίος της Μεσογείου (περιέχει τη θεματική ενότητα: Βίβλος και Διαπολιτισμικός Βίος της Μεσογείου.)
(β) Πατρολογία, Εκκλησιαστική Γραμματεία, Eκκλησιαστική Ιστορία, και Δογματική Θεολογία (περιέχει τις θεματικές ενότητες Α: Πατρολογία, Εκκλησιαστική Γραμματεία και Δογματική Θεολογία, Β: Εκκλησιαστική Ιστορία).
(γ) Λειτουργική- Αγιολογία (περιέχει τις θεματικές ενότητες Α: Ιστορία και Θεολογία της Λατρείας, Β: Αγιολογία, Γ: Υμνολογία).
- Αριθμός Εισακτέων: 60 θέσεις
- Τέλη Φοίτησης: Ναι / 480 ευρώ το εξάμηνο (4 εξάμηνα)
- Υποβολή Αιτήσεων: Μέχρι και Δευτέρα 16/12/2019, Δευτέρα - Τετάρτη - Παρασκευή, ώρα 11:00-13:00 και Τρίτη - Πέμπτη, ώρα 15:00-17:00, στο Γραφείο 103 του Τμήματος (210 727 5823, machristianity@soctheol.uoa.gr).

2. Π.Μ.Σ. «ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ»


- Σύντομη περιγραφή: Το Π.Μ.Σ. με τίτλο «Κοινωνική Θεολογία και Επιστήμες του Ανθρώπου» θεραπεύει το ευρύτερο γνωστικό αντικείμενο της Θεολογίας υπό την οπτική της κοινωνικής της διάστασης και εφαρμογής των πορισμάτων της στον Άνθρωπο και τις κοινωνίες του.
- Εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας: Φ.Ε.Κ. 4173/21.09.2018, Τεύχ. Β΄
- Προκήρυξη (διαθέσιμη στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ με ΑΔΑ: ΨΦΡ346ΨΖ2Ν-ΨΚΔ
- Αίτηση: http://bit.do/e8bjW
- Κανονισμός Λειτουργίας, πρόγραμμα και περιεχόμενο μαθημάτων:  
- Ειδικεύσεις:
(α) Αξιολογική Ανθρωπολογία και Νευροηθική (περιέχει τη θεματική ενότητα: Αξιολογική Ανθρωπολογία και Νευροηθική).
(β) Επικοινωνιακή Θεολογία, Θρησκευτική Αγωγή, Ποιμαντική Θεολογία και Ποιμαντική Ψυχολογία (περιέχει τις θεµατικές ενότητες Α: Επικοινωνιακή Θεολογία, ΘεωρίεςΜέσων Μαζικής Επικοινωνίας και ηθικές πρακτικές της Θεολογικής και Κοσµικής Επικοινωνίας,Θεολογία του Κινηµατογράφου, Β: Σχολική Θρησκευτική Αγωγή, Γ: Ποιµαντική Θεολογία, ∆:Ποιµαντική Ψυχολογία).
(γ) Κανονικό Δίκαιο (περιέχει τη θεματική ενότητα: Κανονικό Δίκαιο).
- Αριθμός Εισακτέων: 60 θέσεις
- Τέλη Φοίτησης: Ναι / 480 ευρώ το εξάμηνο (4 εξάμηνα)
- Υποβολή Αιτήσεων: Μέχρι και Δευτέρα 16/12/2019, Δευτέρα - Τετάρτη - Παρασκευή, ώρα 11:00-13:00 και Τρίτη - Πέμπτη, ώρα 15:00-17:00, στο Γραφείο 103 του Τμήματος (210 727 5823, matheology@soctheol.uoa.gr).

3. Π.Μ.Σ. «ΘΡΗΣΚΕΙΟΛΟΓΙΑ»


- Σύντομη περιγραφή: Μεταξύ των επιστημών του ανθρώπου η Θρησκειολογία κατέχει, ιδίως στην εποχή μας, στην οποία η συνειδητοποίηση της συμβολής της θρησκείας στο ιστορικό γίγνεσθαι έχει σημειώσει διεθνώς κατακόρυφη άνοδο, πολύ σημαντική θέση. Μια πλήρης και βαθειά κατανόηση του τρόπου λειτουργίας του ανθρώπου, καθώς και των πολιτισμών που αυτός δημιουργεί, είναι αδύνατη χωρίς τη γνώση της θρησκείας.
- Εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας: Φ.Ε.Κ. 4317/28.09.2018, Τεύχ. Β΄
- Προκήρυξη (διαθέσιμη στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ με ΑΔΑ: 7ΖΩΗ46ΨΖ2Ν-Η92
- Αίτηση: http://bit.do/ferQN
- Κανονισμός Λειτουργίας, πρόγραμμα και περιεχόμενο μαθημάτων:  
- Ειδικεύσεις:
(α) Θρησκειολογία (περιέχει τις θεματικές ενότητες: Ιστορία των θρησκειών, Κοινωνιολογία της θρησκείας, Ψυχολογία της θρησκείας, Φιλοσοφία της θρησκείας και Ιεραποστολική).
(β) Βιοηθική των θρησκειών (περιέχει τη θεματική ενότητα: Βιοηθική των Θρησκειών).
(γ) Θρησκευτική Λογοτεχνία καιΤέχνη (περιέχει τη θεματική ενότητα: Θρησκευτική Λογοτεχνία και Τέχνη).
- Αριθμός Εισακτέων: 40 θέσεις
- Τέλη Φοίτησης: Ναι / 480 ευρώ το εξάμηνο (4 εξάμηνα)
- Υποβολή Αιτήσεων: Μέχρι και Δευτέρα 16/12/2019, Δευτέρα - Τετάρτη - Παρασκευή, ώρα 11:00-13:00 και Τρίτη - Πέμπτη, ώρα 15:00-17:00, στο Γραφείο 103 του Τμήματος (210 727 5823, mareligion@soctheol.uoa.gr).

***

Οι υποψήφιοι για τα Π.Μ.Σ. έχουν τη δυνατότητα να αποστείλουν φάκελο υποψηφιότητας με τα απαραίτητα δικαιολογητικά ταχυδρομικώς με συστημένη επιστολή (σφραγίδα ταχυδρομείου έως τη ΔΕΥΤΕΡΑ 16 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2019) στη διεύθυνση:
ΕΘΝΙΚΟΝ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΝ ΑΘΗΝΩΝ,
ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ,
ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΟΛΟΓΙΑΣ
Π.Μ.Σ. «Συμπληρώνετε το όνομα του Π.Μ.Σ. για το οποίο κάνετε αίτηση»
ΠανεπιστημιόποληΕ.Κ.Π.Α., Άνω Ιλίσια, Τ.Κ. 15784, Αθήνα.
***
Στα Π.Μ.Σ. γίνονται δεκτοί κάτοχοι τίτλου του Α΄ κύκλου σπουδών όλων των Τμημάτων ΑΕΙ της ημεδαπής ή ομοταγών, αναγνωρισμένων από τον ΔΟΑΤΑΠ, ιδρυμάτων της αλλοδαπής, καθώς και απόφοιτοι Τμημάτων ΤΕΙ συναφούς γνωστικού αντικειμένου.
Επιπλέον του αριθμού των εισακτέων γίνονται δεκτοί, κατόπιν αιτήσεώς τους προς τη Συνέλευση του Τμήματος, υπότροφοι αναγνωρισμένων ελληνικών ή διεθνών Κοινωφελών Ιδρυμάτων, υπότροφοι του Ελληνικού Κράτους και της Εκκλησίας της Ελλάδος, οι οποίοι υποχρεούνται για την εισαγωγή τους να συμμετάσχουν μόνο στη συνέντευξη, κατά την οποία θα συνεκτιμηθεί κατά πόσον πληρούν τα κριτήρια του παρόντος Κανονισμού.
Γίνονται δεκτοί ως υπεράριθμοι υπότροφοι και μέλη των κατηγοριών ΕΕΠ, ΕΔΙΠ και ΕΤΕΠ σύμφωνα με την παρ. 8 του άρ. 34 του Ν.4485/17.
Οι αλλοδαποί υποψήφιοι πρέπει να γνωρίζουν επαρκώς την ελληνική γλώσσα (πιστοποιητικό ελληνομάθειας Δ΄ επιπέδου από το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας ή αντιστοίχου επιπέδου βεβαίωση ελληνομάθειας του Διδασκαλείου Νέας Ελληνικής του Πανεπιστημίου Αθηνών ή άλλου Α.Ε.Ι.).

Μετά ιδιαίτερης τιμής,

Ο Διευθυντής των Προγραμμάτων
Μεταπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος



Καθηγητής Γεώργιος Ν. Φίλιας


...................................................................................................

Το Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Αθήνας, Department of Social Theology, NKUA, δεν είναι μόνο εκείνο από το οποίο έχω την τιμή να έχω αποφοιτήσει, αλλά και αυτό στο οποίο, ως υποψήφια διδάκτωρ, συνεχίζω τις σπουδές και την μελέτη μου στην επιστήμη της Θεολογίας.
.
Όπως κάθε χρόνο δημοσιεύθηκε η προκήρυξη εισαγωγής στα Μεταπτυχιακά Προγράμματα του Τμήματος και σας καλώ να την μελετήσετε όσοι ενδιαφέρεστε για σπουδές που θα σας ανοίξουν ένα παράθυρο πολύτιμων γνώσεων σε ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον άριστης συνεργασίας και θα σας παρέχουν έναν τίτλο σπουδών με σημαντική επιστημονική αναγνώριση, αλλά και ευκαιρίες στην έρευνα, με την καθοδήγηση και την διδασκαλία εξαιρετικών καθηγητών.
.
Το σχετικό υλικό θα το δείτε και στην επίσημη ιστοσελίδα και
τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του Τμήματος

http://www.soctheol.uoa.gr/proboli-newn/paratash-prokhry3eis-eisagwghs-sta-programmata-metaptyxiakwn-spoydwn-toy-tmimatos-koinwnikis-8eologias-kai-8rhskeiologias-akadhmaikoy-etoys-2019-2020.html

Ελένη Λιντζαροπούλου



Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αγιογραφώντας την Θεοτόκο - κείμενο της αγιογράφου Μαρίας Σκηνίτη

Ο εικονογραφικός τύπος της Θεοτόκου εικονίζεται στον χώρο της Εκκλησίας στο τέμπλο του Ναού και μέσα στο Ιερό σαν πλατυτέρα, μεσολαβήτρια ανάμεσα στους ανθρώπους και τον Χριστό. Όλοι οι εικονογραφικοί τύποι της Θεοτόκου είναι παραλλαγή της Πλατυτέρας και της Οδηγήτριας. Η παράδοση θέλει τον Απόστολο Λουκά να την ζωγραφίζει πρώτος. Το «σοβαρό και γλυκό εικόνισμα», όπως αποκαλεί ο Φώτης Κόντογλου την εικόνα Της, δεν έχει κανέναν εικαστικό χαρακτήρα. Το πρόσωπό Της λεπτό, με βλέμμα που χαρακτηρίζεται από χαρμολύπη, μακριά λεπτά φρύδια σε σκουροκόκκινη απόχρωση, λεπτή μύτη, μικρό στόμα και ο κεκρύφαλος, το μαντήλι δηλαδή, κρύβει τα μαλλιά της. Λαιμός μακρύς, λεπτά χέρια και μικρά αυτιά. Τα γεμάτα χαρμολύπη μάτια Της κοιτάζουν με αγάπη και εγκαρτέρηση, η λεπτή μύτη δείχνει ευθύτητα και αρχοντιά, τα λεπτά χείλη, εγκράτεια και σοβαρότητα. Τα καλυμμένα μαλλιά, σωφροσύνη και σεμνότητα. Το χρώμα του ρούχου Της, βαθύ κόκκινο. Τρία αστέρια που φέρει πάντα, ένα στο κεφάλι

Γενεές δεκατέσσερεις ή τι γυρεύουν μερικές πόρνες και μοιχαλίδες στην γενεαλογία του Ιησού;

Γιατί στο Ευαγγέλιο του Ματθαίου αναφέρονται ανάμεσα σε τόσους άνδρες και τέσσερεις προγόνισσες του Ιησού; Υπάρχει κάτι που «δεν πάει καλά» με εκείνες; Μήπως κάτι θέλει να μας πει ο Ευαγγελιστής και βεβαίως η Εκκλησία που επέλεξε να διαβάζεται αυτό το απόσπασμα μια Κυριακή πριν τα Χριστούγεννα; Την Κυριακή προ των Χριστουγέννων η Εκκλησία τιμά τους άγιους προπάτορες, την γενεαλογία του Χριστού. Από Αδάμ την διαβάζουμε στον Λουκά και από Αβραάμ στον Ματθαίο. Το Ευαγγέλιο του Λουκά ξεκινά από τον Ιωσήφ τον μνηστήρα της Μαρίας, αναφερόμενο στις γεννήσεις: «Καὶ αὐτὸς ἦν ὁ Ἰησοῦς ὡσεὶ ἐτῶν τριάκοντα ἀρχόμενος, ὤν, ὡς ἐνομίζετο, υἱὸς Ἰωσήφ, τοῦ Ἡλί» [1] και του του Ματθαίου από τον Αβραάμ: «Βίβλος γενέσεως Ἰησοῦ Χριστοῦ, υἱοῦ Δαυΐδ, υἱοῦ Ἀβραάμ». [2] Στόχος βεβαίως των Ευαγγελιστών, οι οποίοι πρώτα απευθύνουν τα κείμενά τους στις κοινότητες των εξ Ιουδαίων Χριστιανών, είναι να πείσουν ότι ο Ιησούς Χριστός είναι ο αναμενόμενος Μεσσίας και ότι στο πρόσωπό Του εκπληρώνονται οι προφητείες τη

Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος...

Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, ο ποιμένας των ποιμένων... Ο χρυσόλαλος, ο μελίρρυτος, ο αηδονόλαλος, ο πολυγραφότατος, ο ηδύφθογγος, ο μελιστάλαχτος, ο μελίφθογγος, ο ακάματος, ο διδακτικός, ο ερμηνευτής, ο Θεολόγος, ο Θεόσοφος, ο πολυεπίκαιρος, ο ευθύβολος, ο εύστοχος, ο ακριβής, ο ορθόφρων, ο παραινετικός, ο συγχωρητικός, ο εκκλησιαστικός, ο μυστηριακός, ο ευχαριστηριακός. Ο αγαπημένος άγιος… Δυο λόγια* για το ποιμαντικό έργο ετούτου του επιστήμονα της ιεροσύνης, ευγνωμοσύνης ένεκα… Ο ποιμαντικός βίος του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου από τις πηγές Η Βυζαντινή ιστορία και χρονογραφία παραθέτει πολλαπλές αναφορές στο ποιμαντικό έργο του Χρυσοστόμου. Χαρακτηριστικά, ο Θεοφάνης ο Ομολογητής γράφει: «Ιωάννης δε, ο μέγας διδάσκαλος, κατεφώτησεν ου μόνον την εκκλησίαν Κωνσταντινουπόλεως, αλλά και Θράκης και Ασίας και Πόντου, ώστε και προ της αγίας εν Χαλκηδόνι συνόδου των εκκλησιών τούτων ο Κωνσταντινουπόλεως ήρχεν.» [1] . Ο εκκλησιαστικός Ιωάννη